DLA UCZNIÓW‎ > ‎

Autorytety

To zupełnie nowy pomysł w naszej szkole, polegający na tym, że każdego miesiąca będziemy poznawać Osobę, która będzie dla nas autorytetem w danej dziedzinie i wzorem cnoty, którą będziemy w sobie kształtować.

Gdzie mogę szukać informacji kim jest ta Osoba?
1. Na gazetce ściennej na pierwszym piętrze.
2. Na Facebooku i stronie szkoły.
3. Na lekcjach, przerwach czy spotkaniach ogólnych - warto być czujnym:)



AUTORYTET MAJA




JANINA LEWANDOWSKA - radiotelegrafistka, pilot, spadochroniarz


→ aresztowana przez Sowietów w czasie kampanii polskiej 1939 roku.


→ Córka dowódcy Powstania Wielkopolskiego gen. Józefa Dowbora-Muśnickiego.


→ Była jedyną kobietą wśród ofiar zbrodni katyńskiej



Córka generała i Agnieszki z domu Korsuńskiej przyszła na świat 22 kwietnia 1908 roku w Charkowie.

Od 10. roku życia mieszkała wraz z rodzicami w podpoznańskim Lusowie. Kształciła się w Poznaniu – najpierw jako uczennica gimnazjum im. Generałowej Zamoyskiej, potem – Konserwatorium Muzycznego.



Kobieta-lotnik

Szybko jednak znalazła nową pasję – lotnictwo.Szkoliła się na szybowcach, skakała ze spadochronem. Już w 1930 roku, jako pierwsza Europejka, skoczyła z wysokości ponad 5000 metrów. Sześć lat później ukończyła prestiżową Wyższą Szkołę Pilotażu na poznańskiej Ławicy. Jednocześnie była członkinią Aeroklubu Poznańskiego.


→ odbywała szkolenia z zakresu obsługi tzw. telegrafów Hughes’a - urządzeń służących do przekazywania informacji na odległość za pomocą linii telegraficznych.


→ Lewandowska odbyła też kursy radiotelegraficzne we Lwowie i w Dęblinie.



We wrześniu 1939 roku wzięła udział w kampanii polskiej; wraz z innymi członkami Aeroklubu usiłowała przedostać się do Warszawy. Najprawdopodobniej 22 września w rejonie Husiatynia trafiła do sowieckiej niewoli.



Śmierć w Lesie Katyńskim

Córka gen. Dowbor-Muśnickiego znalazła się w transporcie jeńców zmierzającym do obozu w Ostaszkowie. Tam przebywała do listopada 1939 roku, skąd – dokładnie 6 grudnia tego roku – przeniesiono ją do Kozielska. Po raz ostatni towarzyszy z obozu widziała 20 kwietnia 1940 roku, kiedy wywieziono ją w nieznanym kierunku. Zamordowano ją dwa dni później, 22 kwietnia, w lesie położonym nieopodal Gniezdowa i Katynia.

Lewandowska zginęła w swoje 32. urodziny. W momencie śmierci posiadała stopień podporucznika. O jej pobycie w sowieckiej niewoli zaświadczają notatki polskich oficerów, wydobyte z masowych grobów w Lesie Katyńskim.



W 2007 roku jedyna kobieta zamordowana przez Sowietów w Katyniu została pośmiertnie awansowana na porucznika.



Cnota, której uczymy się od kobiety-lotnika to PATRIOTYZM.

Z miłości do Ojczyzny Janina Lewandowska

stanęła do walki w warunkach, które były trudne dla mężczyzn, a co dopiero dla kobiety.

Jak pisał w swym pamiętniku mjr Kazimierz Szczekowski:

„Jest tu w obozie lotniczka – dzielna kobieta,

już czwarty miesiąc znosi razem z nami wszelkie trudy i niewygody niewoli,

a trzyma się wzorowo”



źródło: http://dzieje.pl/aktualnosci/janina-lewandowska-jedyna-kobieta-zamordowana-w-katyniu

autor: Waldemar Kowalski




AUTORYTET KWIETNIA





Ksiądz profesor Michał Heller - wybitny fizyk, kosmolog, filozof przyrody, teolog. Urodził się 12 marca 1936 roku w Tarnowie
w rodzinie inteligenckiej.

 Michał Heller w roku 1953 zdał maturę i następnie wstąpił do Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie. W rodzinie Hellerów zawsze pielęgnowano tradycje religijne i intelektualne. Po święceniach kapłańskich 26 kwietnia 1959 Michał Heller trafił do Ropczyc jako wikariusz.

W roku 1960 rozpoczął studia z filozofii przyrody na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

W roku 1966 ks. Heller uzyskał doktorat na podstawie rozprawy pt. Koncepcja seryjnych modeli wszechświata i jej filozoficzne implikacje. Wkrótce potem rozpoczął pracę nad rozprawą habilitacyjną, uzupełniając swoje studia lubelskie na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

W roku 1972 ksiądz Heller objął stanowisko docenta na Papieskim Wydziale Teologicznym w Krakowie, przekształconym w latach późniejszych w Papieską Akademię Teologiczną (PAT). W roku 1985 uzyskał tytuł profesora nadzwyczajnego, a w roku 1990 tytuł profesora zwyczajnego.

Dorobek naukowy profesora Michała Hellera liczy ponad 900 pozycji, w tym 70 książek, ponad 100 prac z dziedziny kosmologii i fizyki matematycznej, ponad 400 artykułów z filozofii i teologii oraz licznych artykułów popularno-naukowych.

Dziedziny badań naukowych profesora Hellera to filozofia przyrody, historia nauki, kosmologia, grawitacja kwantowa, teologia        a w szczególności relacje między nauką i wiarą.


Źródło: http://www.mini.pw.edu.pl/tikiwiki/pdf/zyciorys_heller.pdf 


Prof. Heller pokazuje nam jak ważna jest CIEKAWOŚĆ

wobec rzeczywistości, która nas otacza.  

 

Ciekawość to cecha, która pozwala nam przekraczać samych siebie, poznawać coraz to nowsze dziedziny życia i nauki i nie pozwala na nudę!

 

Kto z Was ma w sobie ciekawość?

Kto z Was zadaje pytania i szuka odpowiedzi?

Kto z Was chciałby być naukowcem, odkrywcą i badaczem?

Kogo z Was fascynuje świat?

 



AUTORYTET MARCA






 

Kamil Stoch - skoczek narciarski, który zdobył na Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczang 2018 ZŁOTY MEDAL!!!!

Pochodzi z Zakopanego. Urodził się 25 maja 1987 i jest uważany za następcę Adama Małysza.
Kiedy kadrę A objął Kuttin, Stoch awansował na skoczka, który regularnie pojawiał się w Pucharze Świata. Jego największym sukcesem było 7 miejsce podczas zawodów PŚ we włoskim Pragelato - Kamil uplasował się wtedy wyżej niż sam Adam Małysz!

Na swoim koncie ma srebro w drużynowym konkursie na MŚJ w Strynie. Powtórzył ten sukces w 2005 roku w Rovaniemi. Przełomem był jego start w Oberhofie w LGP 2007. Tam odniósł swój wielki triumf wygrywając zawody.
Było to pierwsze zwycięstwo innego skoczka niż Małysz od wielu lat, w najwyższej lidze!


Ostatecznie zajął 12 miejsce w klasyfikacji końcowej LGP 2007.
W konkursie MP na Wielkiej Krokwi w 2007 roku pod nieobecność Adama Małysza zdobył złoty medal.

Dwa lata później w Wiśle w lutym 2009 zdobył ponownie złoto na MP, by tydzień później zająć 4 miejsce na MŚ w Libercu na skoczni normalnej.

Bardzo dobre występy zaliczył latem 2010 roku. Wygrał cały cykl Pucharu Kontynentalnego, a jednocześnie zajął 2. miejsce w klasyfikacji generalnej Letniej Grand Prix, trzykrotnie zwyciężając (Wisła, Hakuba, Klingenthal) i pokonując Adama Małysza.

W PŚ 2010/11 znakomicie prezentował się w Zakopanem, gdzie po raz pierwszy wygrał zawody. Swój sukces powtórzył kilka dni później w Klingenthal. Dość niespodziewanie Kamil zwyciężył też na koniec sezonu w Planicy, gdzie stał na podium obok Adama Małysza. W sezonie 2012/13 na MŚ w Val di Fiemme na dużej skoczni został mistrzem Świata, powtarzając sukces Małysza sprzed 10 lat na tym samym obiekcie.

Kolejnym wielkim momentem w karierze Stocha było zdobycie dwóch złotych medali podczas indywidualnych konkursów w ramach XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi.

W tym samym roku triumfował w całym cyklu Pucharu Świata jako drugi Polak w historii zapewniając sobie kryształową kulę na jeden konkurs przed zakończeniem sezonu i odnosząc 6 zwycięstw.

W sezonie 2016/17 wygrał w pięknym stylu Turniej Czterech Skoczni, pieczętując to wygraną w finałowym konkursie.

Wyprzedził w klasyfikacji Piotra Żyłę.
Na koniec sezonu w Planicy ustanowił rekord Polski i skoczni - 251,5 metra, ostatecznie zajmując 2. miejsce w PŚ.


Rok później dokonał czegoś niesamowitego –
wygrał cztery konkursy Turnieju Czterech Skoczni i przeszedł do historii skoków, jak drugi skoczek po Hannawaldzie,

który tego dokonał. Kilka tygodni później zdobył srebro na MŚ w lotach.



CNOTA, jakiej możemy uczyć się od Kamila Stocha to
DAWANIE ŚWIADECTWA

O SWOJEJ WIERZE.
Skoczek publicznie wyznaje, że wszystko co ma zawdzięcza Bogu!

„Znak krzyża to jest wynik mojej wiary. Nie wstydzę się wiary w Pana Boga, nie wstydzę się wiary w Jezusa. Tak zostałem wychowany, tak sam się ukształtowałem”.



ŹRÓDŁO: http://www.skokinarciarskie.pl/zawodnicy/polska,149,Kamil_Stoch

http://gosc.pl/doc/4475014.Kamil-Stoch-Nie-wstydze-sie-wiary-w-Jezusa


Film z YouTube





AUTORYTET LUTEGO




 

ZBIGNIEW HERBERT - urodził się 29 października 1924 we Lwowie, zmarł 28 lipca 1998 w Warszawie.

Poeta i eseista, autor utworów dramatycznych i słuchowisk, pisarz o wielkim dorobku, wyjątkowym autorytecie artystycznym i moralnym, o biografii tragicznie uwikłanej w historię XX wieku.

"W czasie okupacji pracował m.in. jako karmiciel wszy zdrowych w produkującym szczepionki przeciwtyfusowe Instytucie prof. Rudolfa Weigla oraz jako sprzedawca w sklepie z materiałami metalowymi. Po maturze rozpoczął studia polonistyczne na konspiracyjnym Uniwersytecie Jana Kazimierza we Lwowie, ale przerwał je z powodu wyjazdu do Krakowa.

Po wprowadzeniu stanu wojennego wspierał swoją osobą i nazwiskiem działania opozycji – uczestniczył w nielegalnych uroczystościach, publikował w drugim obiegu. Jego twórczość stała się, zwłaszcza dla młodego pokolenia, manifestem wolności i wyrazem oporu, a postać poety symbolem postawy bezkompromisowego sprzeciwu."


ZBIGNIEW HERBERT był wrażliwy na problemy moralne, co wyrażał poprzez swoją twórczość.

Poszukiwał sensu i trwałych wartości w ludzkim życiu.

Jeden z najbardziej znanych wierszy „Przesłanie Pana Cogito” prezentuje nam postawę moralną Pana Cogito jako postawę heroiczną, polegająca na wyborze wartości, mimo braku szans na powodzenie. Wskazuje na wiarę w sens trwałych wartości i wierność wyznawanym wartościom moralnym, na których opiera swój świat.

„(…) bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy (…) strzeż się oschłości serca kochaj źródło zaranne (…) BĄDŹ WIERNY IDŹ.” („Przesłanie Pana Cogito”)


 

Zajrzyj: http://www.fundacjaherberta.com/

Źródła: http://culture.pl/pl/tworca/zbigniew-herbert#beginning

Biogram pochodzący ze strony www.polska2000.pl oraz sylwetka twórcza poety autorstwa Piotra Matywieckiego.





AUTORYTET STYCZNIA




 

    Dr hab. Stefan TURNAU Urodził się w Krakowie w 1931. Studiował matematykę  na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950 - 1953 i 1956 - 1959.



Jest autorem ponad 250 publikacji. Przedstawiał w nich, między innymi, swoje poglądy na matematykę, jej nauczanie i rolę nauczyciela w tym, co się dzieje na lekcji.

“...jedyna droga ucznia do prawdziwej matematyki - to budowanie jej dla siebie od nowa, poprzez nieustanne uzgadnianie z innymi i poprawianie prowizorycznej konstrukcji. Nauczyciel powinien być mądrym pomocnikiem budowniczego, podsuwać mu materiały i narzędzia. Ale jednocześnie powinien być inspektorem nadzorującym budowę, dbającym o to, by rekonstrukcje dotyczyły raczej będącej w budowie kondygnacji niż fundamentów…” (Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, 1990).

„Stefan Turnau, już jako doktor, miał swój udział w prowadzeniu cyklów wykładów telewizyjnych dla nauczycieli w związku z reformą nauczania matematyki. Były to wykłady przeznaczone dla nauczycieli szkoły średniej (1967 - 1971), szkoły podstawowej (1970 - 1971), nauczania początkowego (2 cykle: 1973 - 1976, 1975 - 1983). Na wyraźne życzenie nauczycieli wykłady zostały opublikowane w postaci książek, pod redakcją B. J. Noweckiego w serii Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki.”

„Innym przedsięwzięciem związanym z reformą nauczania matematyki, w którym Stefan Turnau uczestniczył, była realizacja zadania badawczego "Eksperymentalne podręczniki matematyki do szkoły dziesięcioletniej", w ramach problemu międzyresortowego, zleconego Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie przez PAN. Jednym z wyników tych prac jest podręcznik Matematyka 4 (wydany przez WSiP w 1979 roku), powstały pod kierunkiem S. Turnaua. Jest to podręcznik oryginalny, kładący nacisk na rozwijanie pojęć matematycznych i aktywności twórczej ucznia.”

„W roku 1979 Stefan Turnau - jako pierwszy w Polsce - otrzymał stopień doktora habilitowanego nauk matematycznych w zakresie dydaktyki matematyki (na Uniwersytecie Wrocławskim), a w 1991 roku został profesorem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Od 1995 roku jest profesorem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie (obecnie Uniwersytetu Rzeszowskiego).”

„Z ciągłym poszukiwaniem przez prof. dr hab. S. Turnaua odpowiedzi na pytania: jakiej geometrii uczyć w szkole oraz jak aktywizować uczniów na lekcjach matematyki związana jest jego przygoda z programem komputerowym CABRI. Przyczynił się do upowszechnienia polskiej wersji tego programu. Pasja, z jaką przystąpił do pracy z tym programem, zaowocowała wykorzystywaniem tego programu do rozwiązywania wielu zadań z geometrii, stosowaniem do pracy na zajęciach ze studentami oraz pracami magisterskimi na temat wykorzystania programu CABRI na lekcjach matematyki.”

 

Dlaczego Profesor jest autorytetem miesiąca stycznia?

„Jest Stefan Turnau postacią wyjątkową - jako uczony i jako człowiek posiadający ogromną kulturę osobistą, otwarty na innych, o niezwykłej inteligencji, polocie, a także poczuciu humoru – humanista.”

Cnotę, którą pomoże nam wypracować nasz Autorytet stycznia nazwaliśmy DOKŁADNOŚCIĄ WYKONYWANYCH ZADAŃ, ponieważ to właśnie dokładność pozwoliła Profesorowi zdobyć szacunek, pozycję naukową i społeczną, a także dojść do wyników swojej pracy w dziedzinie matematyki, która jest przekazywana w podręcznikach.

Sprawa jest prosta – wykonując najmniejsze zadania z dokładnością, czyli odpowiedzialnością, przykładając się do nich, będziemy mogli nauczyć się tego, aby w przyszłości (np. w pracy), wykonywać różne zadania o wiele sprawniej.

Wykonując zadania domowe starannie, dokładnie, ZAPAMIĘTAMY odpowiedzi na przyszłość.

Co więcej to jak wykonany zadanie (np. gazetkę ścienną, napiszemy wypracowanie), świadczy o nas samych, jest niejako naszą WIZYTÓWKĄ.


Zerknijcie na źródło, w którym zawarte są dokonania naukowe naszego Autorytetu, są imponujące.

To od Was zależy, czy w przyszłości dokonacie wielkich rzeczy!

A wielkie rzeczy zawsze mają małe początki…:) Zacznij już dziś, od najmniejszego zadania..

 

Źródło:

 http://matematyka.up.krakow.pl/50ZDM/turnau.htm

cytaty za:

http://matematyka.up.krakow.pl/konfer/dydaktyka/dm23/ciosekst.htm


 



                     AUTORYTET GRUDNIA






Lech Dorobczyński OFM: "jak Bóg już coś daje, to z rozmachem". 

Franciszkanin, muzyk. Posiada w sobie dar uważności na KAŻDĄ osobę. Kiedy rozmawia się z o. Lechem to ma się wrażenie, że jest się jedyną osobą na świecie. Emanuje radością i pokojem. Jest otwarty i kreatywny. 

To On jest autorem koncertu „Wierzę w Boże Miłosierdzie”, ma duży wkład w warsztaty muzyki gospel. Daje świadectwo swojej wiary poprzez portal społecznościowy (https://www.facebook.com/lech.dorobczynski), ma mnóstwo odbiorców- jest to wręcz wspólnota ludzi, którzy czerpią radość i pokój od o. Lecha, który czerpie radość od Pana Boga:) Ewangelizuje uśmiechem:) 



Dlaczego o. Lech jest autorytetem miesiąca? 

Jest człowiekiem pełnym Bożej mocy i energii do działania. Uśmiecha się od ucha do ucha, namawiając innych do radości, bo "z gębą jak cmentarz świata nie zbawisz."

Zajrzyjcie na FB o. Lecha i czerpcie radość:) 


Poniżej koncert, który wyreżyserował o. Lech, przy współpracy z bardzo zdolnymi osobami, o których możecie przeczytać w wywiadzie  "Jak Bóg już coś daje, to z rozmachem"

Koncert "Wierzę w Boże Miłosierdzie"


Co w życiu sprawia Ci radość?

Czy jesteś optymistą? Czy szukasz pozytywów, czy raczej wyszukujesz niepowodzeń i trudności?

Czy wiesz, że masz wpływ na to, czy będziesz na innych przelewał radość, czy smutek?

Czy wiesz, że prawdziwa radość pochodzi od Ducha Świętego, to Jego proś o RADOŚĆ! :) 




              

                AUTORYTET LISTOPADA






Światowej sławy biolog, odkrywca pierwszej skutecznej szczepionki przeciwko tyfusowi plamistemu, kilkakrotnie nominowany do Nagrody Nobla. Profesor Uniwersytetu Jana Kazimierza we Lwowie, po ekspatriacji ze Lwowa - Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. W czasie okupacji sowieckiej i niemieckiej Lwowa z narażeniem własnego życia ocalił tysiące ludzi: profesorów, przedstawicieli inteligencji lwowskiej, młodzieży akademickiej i licealnej, członków ruchu oporu. Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata.

W czasie I wojny światowej został powołany do wojska austriackiego jako parazytolog. Rozpoczął badania nad nękającą wówczas świat epidemiczną chorobą – tyfusem plamistym i roznoszącymi go wszami. W wyniku gruntownych badań wynalazł pierwszą na świecie skuteczną szczepionkę przeciw tej groźnej chorobie.

Światowy rozgłos przyniosła Weiglowi akcja szczepień przeciw durowi plamistemu w katolickich misjach belgijskich w Chinach. Uratowano dzięki nim nie tylko wielu misjonarzy, ale także tysiące Chińczyków. Otrzymał za to najwyższe odznaczenie papieskieorder św. Grzegorza, odznaczenia belgijskie, członkostwo wielu instytucji naukowych, jego kandydaturę wystawiono do nagrody Nobla.

 

Na przełomie czerwca i lipca 1941 roku, po wkroczeniu Niemców do Lwowa i zamordowaniu przez nich na Wzgórzach Wuleckich grupy 25 polskich profesorów i kilkunastu członków ich rodzin, po zamknięciu przez okupantów wszystkich uczelni i szkół, sytuacja, w jakiej znalazło się lwowskie środowisko naukowe, stała się krytyczna. Niemcy żądali od prof. Weigla kontynuacji produkcji szczepionki, dając mu do wyboru: przeniesienie się do Berlina w zamian za poparcie jego kandydatury do nagrody Nobla, podpisanie niemieckiej listy narodowościowej (Reichsliste) i pozostanie we Lwowie na stanowisku samodzielnego kierownika Instytutu, wreszcie - podległość armii niemieckiej. Weigl stanowczo odrzucił możliwość podpisania niemieckiej listy narodowościowej i wybrał trzecie, najskromniejsze rozwiązanie.

 

Podjął się trudnego dzieła - kierownictwa naukowego Instytutu na potrzeby armii niemieckiej, widząc w tym możliwość pomocy dla licznej rzeszy pozbawionych pracy i środków do życia profesorów i asystentów lwowskich uczelni. Wymógł na Niemcach prawo do wyłącznej decyzji w doborze personelu, biorąc za niego pełną odpowiedzialność. Instytut zaczął wzrastać w postępie geometrycznym. Uratował w ten sposób, jak się dziś ocenia, ponad 5 tysięcy przedstawicieli lwowskiego środowiska naukowego i artystycznego, zagrożonej wywozem do Niemiec młodzieży akademickiej i gimnazjalnej, a także funkcjonariuszy polskiego Państwa Podziemnego i harcerzy. Szczepionka nielegalnie trafiała do ludności cywilnej, partyzantów, a także do warszawskiego i lwowskiego getta.

Wiosną 1944 roku, gdy Armia Czerwona zbliżała się do Lwowa, Niemcy ewakuowali Instytut na zachód – do Niemiec i częściowo do Częstochowy. Profesor Weigl nie ewakuował się wraz z nimi, lecz wyjechał do Krościenka. Po wojnie zamieszkał w Krakowie i kontynuował swe badania najpierw na Uniwersytecie Jagiellońskim, później – aż do emerytury w 1951 roku na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zmarł 11 sierpnia 1957 roku w Zakopanem, został pochowany w Krakowie.


Był to człowiek niezwykle ODWAŻNY, gdyż narażał swoje życie po to, by uratować ponad 5 tysięcy ludzi z różnych środowisk, także z gett, partyzantów, harcerzy. Zdawał sobie sprawę, że współpracuje z Niemcami, ale twardo stawiając warunki tej współpracy, może kontynuować badania naukowe i ratować ludzkie życie.

Badania nad szczepionką przeprowadzał także na sobie, o czym dowiecie się na lekcji biologii.


W jakich zachowaniach zauważasz u Rudolfa Weighl'a cnotę odwagi?

Zastanów się co Ty zrobiłbyś na Jego miejscu?

Czym dla Ciebie jest ODWAGA?




AUTORYTET PAŹDZIERNIKA




To człowiek bardzo PRACOWITY. Od początku studiów musiał włożyć wiele wysiłku, aby mieć taki dorobek naukowy.

Gdyby się nie uczył, nie zdobywał wiedzy, nie czytał…, mógłby jedynie marzyć o wyprawach w Himalaje czy naukowych badaniach.

Kim jest Michał Apollo?

Doktorem Nauk o Ziemi w zakresie geografii, czynnym alpinistą, który dokonał dwóch pionierskich wejść w Himalajach -  zdobył szczyt Masala Peak (5650 m n.p.m.), oraz wszedł na Forgotten Peak (5889 m n.p.m.). Za zdobycie Masala Peak był nominowany do prestiżowej nagrody Polskiego Związku Alpinizmu Jedynka.

W 2009r był w składzie kadry narodowej Polskiego Związku Alpinizmu w dyscyplinie wspinaczka wysokogórska.

W plebiscycie Gazety Krakowskiej Ludzie Roku 2013 decyzją kapituły i czytelników zdobył tytuł Człowieka Roku 2013.

Swoją działalność dydaktyczną rozpoczął jeszcze na studiach magisterskich prowadząc prelekcje i warsztaty z zakresu turystyki w szkołach średnich. Jako doktorant prowadził zajęcia dla studentów m.in.: z turystyki, przedsiębiorczości w turystyce, filozofii podróżowania oraz był kierownikiem kilkudniowych obozów dla studentów Turystyki i Rekreacji.  

Dorobek publicystyczny obejmuje kilkadziesiąt publikacji w tym 17 recenzowanych artykułów w czasopismach popularno-naukowych oraz 9 artykułów w czasopismach punktowanych na liście MNiSW, a także redakcje i edycję dwóch książek abstraktów. Uczestniczył z referatami w 9 konferencjach; jednej krajowej i 8 międzynarodowych zagranicznych, podczas których wygłosił 11 referatów.

To przykład na to jak można łączyć pasję z pracą i dorobkiem naukowym. Jak swoje zainteresowania badać pod kątem naukowym, po to, by dowiedzieć się więcej o swojej pasji i jak najwięcej przekazać innym o tym, co się w życiu kocha.

Pomyśl czym Ty się interesujesz?

W co warto włożyć więcej pracy, by inni poznali Twoją pasję?