Budowa Zamku Na jednych z zajęć koła matematycznego przenieśliśmy się na plac budowy. Budowaliśmy nie byle co, lecz najprawdziwszy zamek z wieżami i armatami! Nie raz znalazła się w nim nawet księżniczka, a po murach biegali dzielni rycerze w zbrojach. Sama gra trwa ok. 20 min, więc na pewno nikt się nie zdąży znudzić. Ale wierzcie mi, na jednej rozgrywce się nie skończy, gdyż jak sami się przekonacie Budowa Zamku wzbudza wiele emocji! Każdy gracz buduje zamek dokładając karty z fragmentami muru. Nie będzie to takie proste, ponieważ każdy kolejny fragment muru musi posiadać wartość wyższą od wcześniej dołożonego. Wygra gracz, który jako pierwszy wybuduje zamek składający się z dziesięciu kart. Ile to razy zdarzy się, że ktoś sprzątnie Wam sprzed nosa potrzebną kartę muru. W Budowie Zamku nie liczy się tylko dobra pamięć, jak to bywa w zwykłych grach memory, lecz także strategia. Każdy ruch musi być dokładnie przemyślany, uczy podejmować decyzje, czy warto przyjąć daną kartę muru, czy też się wstrzymać, bo nie ukończymy budowania zamku. Należy więc także bacznie obserwować mury swoich przeciwników. Uczennica klasy 2a www.graczomaniak.pl Wykres od A do Z Na początku gracze ustawiają swoje pionki w punkcie A o współrzędnych (–3, 0). Podpisują swoje
tabelki i ustalają, kto rozpocznie grę; dalej kolejka przechodzi zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Gra polega na poruszaniu się po niebieskich polach (całkowitych argumentach funkcji, której
wykres przedstawiono na planszy) i zdobywaniu w ten sposób punktów według opisanych poniżej
zasad. Gra kończy się w momencie, gdy jeden z graczy postawi swój pionek na polu z argumentem
20. Wówczas wszyscy podliczają swoje punkty z ostatniej kolumny tabelki. Wygrywa ta osoba,
która uzyskała ich najwięcej... Zastosowanie tej matematycznej gry nie tylko urozmaiciło lekcje matematyki w klasach trzecich, ale ułatwiło uczniom zrozumienie pojęć dotyczących funkcji: miejsce zerowe; monotoniczność, argumenty i wartości funkcji...Sami zobaczcie, że matematyka nie jest trudna! :) Nauka logicznego myślenia nie brzmi tak zachęcająco i atrakcyjnie jak gra, rozrywka, mimo iż często gry logiczne i strategiczne wykorzystują logiczne myślenie doskonaląc je poprzez nowe doświadczenia w zakresie rozwiązywania problemów, radzenia sobie z rozmaitymi sytuacjami. Nasza szkolna pracownia matematyczna została wyposażona w gry logiczne. Poniżej kilka zdjęć z zajęć koła matematycznego, na których została "przetestowana" część z nich. |
DLA UCZNIÓW >