DLA UCZNIÓW‎ > ‎

koło matematyczne

Wykres od A do Z

Na początku gracze ustawiają swoje pionki w punkcie A o współrzędnych (–3, 0). Podpisują swoje tabelki i ustalają, kto rozpocznie grę; dalej kolejka przechodzi zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gra polega na poruszaniu się po niebieskich polach (całkowitych argumentach funkcji, której wykres przedstawiono na planszy) i zdobywaniu w ten sposób punktów według opisanych poniżej zasad. Gra kończy się w momencie, gdy jeden z graczy postawi swój pionek na polu z argumentem 20. Wówczas wszyscy podliczają swoje punkty z ostatniej kolumny tabelki. Wygrywa ta osoba, która uzyskała ich najwięcej...


Zastosowanie tej matematycznej gry nie tylko urozmaiciło lekcje matematyki w klasach trzecich, ale ułatwiło uczniom zrozumienie pojęć dotyczących funkcji: miejsce zerowe; monotoniczność, argumenty i wartości funkcji...Sami zobaczcie, że matematyka nie jest trudna! :)

https://photos.app.goo.gl/hEBScasJrT19E3Qm2


Nauka logicznego myślenia nie brzmi tak zachęcająco i atrakcyjnie jak gra, rozrywka, mimo iż często gry logiczne
i strategiczne wykorzystują logiczne myślenie doskonaląc je poprzez nowe doświadczenia w zakresie rozwiązywania problemów, radzenia sobie z rozmaitymi sytuacjami. Nasza szkolna pracownia matematyczna została wyposażona w gry logiczne. Poniżej kilka zdjęć z zajęć koła matematycznego, na których została "przetestowana" część z nich.